HTML

erdekvedelem

Célunk a bankok ügyfeleinek érdekvédelme, a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdések felvetése, valamint a közvélemény tájékoztatása.

Friss topikok

Dörzsölöm a szemem!

2008.12.30. 20:09 karosultak

Ma olvasom, hogy ehetetlen a virslik kétharmada . Tudjuk, városi emberként magam is tapasztalom, hogy a kenyér sem a régi , s ha jó kenyeret szeretnék fogyasztani, akkor lassan újra otthon kell sütni . Rákaptam a Kosár Magazin olvasására. Sosem gondoltam volna, hogy valamikor ennyire érdekelni fog minden, ami fogyasztóvédelem.

Számomra 2008 a "nagy felébredés" éve volt, s ezt - biztosan meglepő - tulajdonképpen a bankoknak köszönhetem.

Egyike vagyok annak a mintegy 100.000 magyar kisbefektetőnek, akit fájdalmasan érintett a nyilt végű ingatlanalapok 2008. november 7-én kihirdetett befagyasztása majd az ezt követő törvényi változtatások. Ezek nyomán a korábban "azonnal visszaválthatónak" meghirdetett befektetési jegyeket csak jóval hosszabb idővel és bizonytalan értéken tudjuk újra készpénzzé tenni. Felháborított a bankok - állami, sőt parlamenti segédlettel történt - egyoldalú szerződésszegése és néhány nappal a befagyasztás után elkezdtem egy blogon összegyűjteni a károsultakat és megszervezni az érdekvédelmünket. (A KÖSZ! - Banki Károsultak Önvédelmi Szövetsége c. blogom itt érhető el, ha érdekel valakit.) Megjegyzem, ezt is épp most olvastam, hogy az amerikai bankok már sikeresen eltüntették az adófizetők pénzéből kapott \"támogatás\" felét . Utólag már nem lepődöm meg azon, hogy nem közölte a hagyományos média egy botrányos felfedezés emet és azon sem, hogy releváns kérdéseim nem jelenhettek meg a pénzügyi világ egyik legtekintélyesebb oldalának vitájában.


Rájöttem, hogy ez nem megy. Nem tudnak a kezdeményezésről az érintettek, és - kevés kivétellel - a média sem volt partner abban, hogy elérjem az érintetteket.


Elkezdtem keresni az okokat és lassan rádöbbentem a jelenlegi pénzügyi rendszer visszásságaira. (Elsősorban Drábik János irásai segitettek ebben.) Korábban nem vettem komolyan, és őszintén szólva amolyan zavaros fejű emberek által tálalt népmeséknek vettem a globalizációs jelenségek mögött álló összeesküvés-elméleteket. Kiderült: nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. (Későbbi cikkekben igyekszem majd gőzmentes szavakkal összefoglalni, hogy mire jutottam.)


Rájöttem - többek között -, hogy valóban korrupt sok személy azok közül, például az olajügyekben sárosak, akiket korábban az ország tiszteletre méltó vezetőinek hittem. Elég volt ehhez alaposan elolvasni az olajügyek ről, amit csak lehet, vagy arról, hogy miképpen lett ekkora az államadósságunk .


2008. november 7 előtt ugyanolyan "ártatlan" és "vak" ember voltam, mint legtöbb honfitársam. Egyetlen téma - az ingatlanalapok felfüggesztésének és főként az érdekvédelmi kisérlet (majdnem teljes) kudarca kellett ahhoz, hogy ráébredjek: nem tartható tovább, hogy ennyire ne figyeljek arra, amit hazánk vezetői a fejünk felett művelnek. Megdöbbentő, de igaz, hogy a média hazudik, kollaborál a hatalommal, és hogy jobban lehet bizni a blogokban és a civil média kis számű "amatőr" újságíróiban, mint abban, amit a nagy nevű internetes portálokon olvashatok. Nem tartható, hogy "birka" maradjak - bár még nem pontosan tudom, hogy mihez kezdjek az új felismerésekkel azon túl, hogy igyekszem megosztani azokat másokkal is.


Most először olvastam el figyelmesen az ún. "nemzeti oldal" prominens képviselőinek az írásait, igy többek között a "nyíltan lázongók", például a Kossuth téri mozgalom dokumentumait. (Elkéstem, alig van forgalom az oldalon.) Felmerült benne a kérdés, létezhet-e egyáltalán hazugságmentes politika - nézd meg a hozzászólásokat és a szavazás eredményét az egyáltalán nem meglepő válaszokért.


Keresni kezdtem a megoldásokat, elsőként abból a felismerésből, hogy előbb-utóbb valóban és totálisan, szükségszerűen össze fog omlani a bankrendszerünk. Elkezdtem összeszedni és közzétenni a helyi pénzek bevezetésének a lehetőségeit és újra felébredt régi mániám, az "örök kérdés", hogy miért nem működnek a közösségi megoldások.

Nincsenek megoldásaim, csak millió további kérdésem. 2009-től azt remélem, hogy választ kapok rájuk és újra megtalálom a helyem ebben a felfordult világban. Sokat tanultam a cikkeimhez és a blogokon érkezett hozzászólásokból, s bár nem egyszer, hanem ezerszer dühöngtem azon, hogy nem vagyok képes megértetni magam, rengeteg hasznos szempontot és használható információkat, ötleteket is kaptam ezekből a hozzászólásokból.

Érdekvédelem és fogyasztóvédelem összenőtt, és nem hiszem többé, hogy "politikamentesen" jó lélekkel élhetnék tovább. Nézem és igyekszem értékelni minden társadalmi önszerveződést célzó próbálkozást, igy például az un.
Szivességbankok at. Készülök az eddigieknél is nagyobb, mélyebb és felforgatóbb pénzügyi/gazdasági válságra, és szintén felmelegítettem elaltatott "zöld" érdeklődésemet, nem kis részben az olyan cikkek hatására, mint amelyet a napokban olvastam .

Itt tartok, ilyen az én szubjektív hangulatjelentésem, ma, 2008 utolsó előtti napján, friss olvasmányaim tükrében: megijedtem, felriadtam, dörzsölöm a szemem - s nem győzök csodálkozni "szép új világunkon", az "
öltönyös majmok bolygóján ".

Ha valami fontos, mindennél fontosabb, hogy minden eszközzel segíteni fogom a "független, népi újságírás", a "
bloggerek " mozgalmát, mint a demokráciakutatás igéretes, de egyelőre még igen gyenge eszközét.

Virtus , FNTudósítító , Wita , Énhirem , CivilMédia - köszönöm a megnyilvánulás és megosztás lehetőségét!

BUÉK mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: blog politika demokrácia érdekvédelem fogyasztóvédeolem

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlanalapok-100naprabefagyasztva.blog.hu/api/trackback/id/tr52849197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása